Ann W. Mogelijk gemaakt door Blogger.
RSS

Onze nazomer in Spanje

Tien dagen aan de Spaanse kust, de eerste keer vliegen met de kleine man, een appartementje in een kleine badstad, af en toe regen of wolken, regelmatig zon, kille avonden, zomerse dagen, lekker en veel eten, cocktails drinken, siësta's, uitstappen, een kleine huurauto, avondwandelingen aan zee, wiegende palmbomen en leuke winkeltjes. Dat vat ons reisje naar Spanje wel samen!

We zijn intussen al meer dan een week terug en de Spaanse nazomer heeft plaatsgemaakt voor de Belgische natte herfst. Maar dan is het eens zo leuk om door de foto's te bladeren en op te gaan in al die fijne herinneringen. Voor iedereen die benieuwd is naar wat vakantiefoto's of gewoon nog een beetje mee wil nazomeren, deel ik met plezier de mooiste foto's van ons Spaans avontuur (of 'avonturos Spanos' zoals Jommeke het zou zeggen).

Dag 1: Wij gaan vliegen, vliegen, vliegen... heel hoog in de lucht
Ik was er zo nerveus voor, de eerste keer vliegen met onze peuter. Gelukkig had ik een artikel gevonden op De Groene Mama om me bij de voorbereidingen te helpen. Ik had nieuwe speeltjes en boekjes gekocht, rijstwafeltjes om op te knabbelen en de tablet vol gezet met liedjes en filmpjes van Plop en de Teletubbies. Dat bleek gelukkig voldoende om de kleine man twee uur zoet te houden.

Dag 2: Een waterval om je haar onder te wassen
Een aanrader van mijn schoonvader: de watervallen van Algar. Als het warm is kan je hier ook zwemmen trouwens. Hoe zalig is dat! Zo warm was het die dag echter niet, maar mijn ogen hebben wel van het uitzicht genoten. Hoe idyllisch kan het zijn.

Dag 3: Een stevig ontbijt
Meestal gaven mijn man ik de voorkeur aan een zelf bij elkaar gesprokkeld ontbijt op het terras van ons appartement, maar twee keer gingen we voor die eerste maaltijd van de dag de deur uit. Hier heb ik voor het Engels ontbijt gekozen. Deze foto past meteen binnen het eerste thema van het boostyourpositivity-project dat weer volop aan de gang is. Mijn favoriete ontbijtjes zijn toch wel die op reis...

Dag 4: Verliefd op zand
Als er één ding is waar ik van genoten heb, is het om de kleine man op het strand te zien spelen. Als een kleine koning van een wel heel erg grote zandbak. En daar mocht hij het zand wel op (en soms over) de rand strooien. Profiteren dus!

Dag 5: Hydrateren
Wat moet je doen als het warm weer is?

Nog een extra foto: onze peuter die speelt op het strand. (Maar wie laat er daar nu een zwembadje achter? Nee, dat was niet dat van ons.)

Dag 6: Halloween in het paradijs
Op reis gaan is: een dierentuin bezoeken in oktober, tropische temperaturen en dan omgeven worden door halloweenversiering.

Mundomar is trouwens een aanrader! De kleine man was vooral fan van de shows. Applaus!

Dag 7: Fotoshoot op het strand
De zevende dag was de warmste dag van ons reisje. 31 graden is het toen geworden. Ideaal voor een duik in de zee en dan weer lekker drogen op het strand. Intussen zag ik mijn zoontje een paar meter verderop allerlei poses aannemen. Hij leek zich in een heuse fotoshoot te wanen. Alleen was er geen fotograaf in de buurt, dus dat leverde een enorm schattig tafereel op. Gelukkig is er mommy to the rescue die het best zag zitten foto na foto te nemen van onze ijdeltuit. Deze noemt 'het varkenssnoetje'. (De periode van lachen als hij een fototoestel ziet, is al even voorbij.)

Dag 8: De mooie kant van Benidorm
We konden het niet laten en moesten het fel overroepen Benidorm bezoeken. De cliché's zijn er natuurlijk voor een reden: er waren heel veel oude mensen in elektrische rolstoelen. Maar Benidorm bleek best ook een mooie stad met een bijzondere kust.

In het water vond hij er niets aan, maar op het terras kroop hij maar al te graag in zijn speedboot. (Wat een held.)

Dag 9: Regen
Ook in Spanje is het herfst. Eén echt druilerige dag hebben we gehad, maar zelfs toen kon ik nog lachen.

Dag 10: Opruimdag
De laatste dag in ons paradijs. Tijd om alles proper te maken voor de volgende huurders van het appartement. Maar er was nog net tijd voor een wandeling en een koffie. En onze kleine zoon maakte nog snel een Duits vriendje.

Dag 11: Vliegen
Vertrekken in Spanje zag er zo uit.

Aankomen in België zag er net iets anders uit.

Deze foto schreeuwt toch gewoon "Welkom thuis!"
Vinden jullie ook niet? :-)