Ann W. Mogelijk gemaakt door Blogger.
RSS

Ann wordt 30 en doet zichzelf een omgekeerde bucket list cadeau

Huisvlijt had het er een tijdje geleden al over: de omgekeerde bucket list. Als reactie op de traditionele bucket lists die overal opdoken. We leggen onszelf (onrealistische?) lijstjes met 10, 30 of wel 101 doelen op. Maar is het niet veel leuker om de emmer eens om te draaien en te kijken wat we allemaal al wél gedaan en bereikt hebben? Dat leek mij de ideale manier om mezelf vandaag (de dag waarop ik 30 word) wat op te beuren: door een omgekeerde bucket list te maken

Daar gaan we!

1. Ik ben getrouwd in Las Vegas, in The Little Chapel of the Flowers, op 14 juli 2009. 
Dat verhaal heb ik jaren geleden al uitgebreid verteld op Reishonger.


2. Ik heb de afgelopen jaren heel wat reizen gemaakt en dat met verschillende voertuigenachterop de motor (Ik zat op dat kleine plaatsje tussen mijn man en het bagagerek.)


maar ook met het vliegtuig, de (huur)auto en tegenwoordig met onze Volkswagen T2.

3. Er staan al heel wat bestemmingen op mijn lijst: Zweden, Denemarken, Engeland, Duitsland, Nederland, Luxemburg, Frankrijk, Monaco, Spanje, Andorra, Polen, Tsjechië, Italië, Oostenrijk, Hongarije, Zwitserland, Marokko, Tenerife en Corsica. Check, check, check!

4. Maar de coolste waren wel: Nieuw-Zeeland (wat een prachtland!) en de USA (drie keer zelfs). En daar houd ik een hoop bijzondere momenten aan over:

  • Ik heb door talrijke indrukwekkende Nationale Parken gewandeld: Grand Canyon, Bryce, Zion, Yosemite, ... (F*ck, kies hier maar eens één foto uit. De klassieker dan maar...)

Grand Canyon National Park

  • Ik ben hoorndol geworden op het veel te drukke Times Square.


  • Heb met de fiets gereden door het bekende Central Park.


  • Ik ben gesmolten in het ondraaglijk warme Death Valley National Park. (Bijna 50 graden Celsius is iets te veel van het goede.)
  • Gokte in de bekendste gokstad ter wereld. 
  • En hier heb ik eveneens het ja-woord gegeven in de aanwezigheid van een zwarte, gigantische dominee en onze fotograaf als getuige. (Dat was zo cool dat het twee keer op de lijst mag.)


  • Ik ben al in Disneyworld geweest (en kan niet wachten om ooit terug te gaan).


  • Heb een Amerikaanse basketbal- en honkbalwedstrijd bijgewoond. Wat een aanrader is, zelfs voor een niet-sportliefhebber als ik.


  • Samen met mijn man heb ik naar de meest magische sterrenhemel ooit gezien in Zion National Park. (Stel je een pikzwarte hemel voor met wel duizenden, wat zeg ik, ontelbaar veel kleine witte lampjes. Wacht, je kan je dat gewoon niet voorstellen. Zo buitengewoon was het.)
  • Ik heb tussen de zeekoeien gekajakt (in Florida) en tussen de Zeeleeuwen (in Nieuw-Zeeland).

Abel Tasman National Park, Nieuw-Zeeland
  • Ik heb op het ijs gestaan van een gletsjer in Nieuw-Zeeland. (Vooraleer mensen gaan denken dat ik avontuurlijk en sportief ben, dat ben ik dus niet.)

    Franz Josefgletsjer, Nieuw-Zeeland

    • Ik heb in december aan een cocktail genipt op een terras in de Florida Keys (met de kerstversiering aan de bar, wuivende palmbomen, een prachtige zonsondergang en een aangename 25 graden).


    Een idee voor deze winter?

    6. Intussen ben ik mama geworden van een mooie, gezonde zoon.


    7. Ik heb twee Bachelordiploma's behaald en ben nadien nog een extra therapie-opleiding gaan volgen. Ik heb dus drie diploma's op zak.

    8. Geef nu meer dan vier jaar therapie aan kinderen en jongeren, en enkele hebben intussen een bijzondere plaats in mijn hart.

    9. Ben co-auteur van het boek 'Toveren met jongeren in woelige tijden' (een project van de organisatie TEJO waar ik therapie geef).

    10. En ik heb nu bijna één jaar een eigen blog. 

    Een lijst waar ik trots op ben!

    Hoe leuk het ook is om de emmer om te draaien, ik blijf toch fan van de traditionele bucket list. Zo legde ik mezelf een korte lijst op tegen mijn dertigste verjaardag.

    Ken je ze nog? 

    1. Meer reizen. Dat is duidelijk gelukt. Ik heb deze zomer twee reizen achter de rug en nu ligt er een derde in het vooruitzicht.  Man, wat doet dat deugd! Ik heb gemerkt dat ik dat echt nodig heb. Ik moet geregeld weg van het everyday life, ontsnappen aan de drukte en rondtrekken met mijn gezin.

    2. Een ingrijpende lichamelijke verandering. Ingrijpend was ze niet, maar een verandering was er wel. Ik heb meer kleedjes gedragen (heb er intussen zelfs nog eentje bijgekocht) en bovenal voelde ik me er goed in!
    De geplande tattoo is niet vergeten, maar ik was er niet klaar voor. Ik kan geen koru laten tatoeëren die symbool staat voor nieuw leven, evenwicht, groei, ... als ik me maar half voel (of beter: driekwart). Ik wacht nog steeds op het laatste stukje om mij(n gezin) compleet te maken.

    3. Baby nummer twee. Die is dus nog niet op komst. We hebben het geprobeerd, maar helaas.

    4. Iets doen dat ik nog nooit gedaan heb. Yep! Ik ben vorige week voor het eerst naar de opname van een tv-programma geweest: The Voice van Vlaanderen.

     

    Wat ik vooral fijn vond aan dit puntje is de invloed ervan op mijn mentaliteit: open staan voor nieuwe ervaringen. Ja zeggen als ik eerder nee wou zeggen. Iets om vol te houden.

    5. Groeien als schrijfster. Ik ben alvast terug gaan schrijven voor mijn cursus Korte Verhalen Schrijven en heb ook bij Reishonger de draad weer opgepikt. De eerste stappen zijn gezet.

    Ik zou mezelf een 3,5 op 5 geven. Aangezien puntje 2, 3 en 4 niet helemaal gelopen zijn zoals ik wou.

    Conclusie

    Hoewel ik het leuk vond om met mijn vijf dingen bezig te zijn, toch maakte mijn to-do-lijstje me ook rusteloos. De willens werden al snel moetens. Terwijl zo'n omgekeerde bucket list maken, dat gaf me enkel rust en een enorm tevreden gevoel! Plus veel goesting in onze derde vakantie dit jaar. (Spanje, here we come!) (En de wandelwagen blijft ook deze keer weer thuis!)


    Wat staat er allemaal op jullie omgekeerde bucket list, mijn coole lezeressen? 
    Of zou het niet leuk zijn om mee te doen en je eigen omgekeerde bucket list te posten? Laat het me dan zeker weten in de comments, dan kom ik lezen!

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    7 reacties:

    Unknown zei

    Wat ben ik jaloers op alles wat jij al gezien hebt. AL staat NZ bij mij ook op die omgekeerde lijst en inderdaad: wat een prachtig land!

    Ann W. zei

    Jaloers moet je niet zijn, op die van jou staan vast ook heel wat leuke dingen :-) Ja, echt hé. Op Nieuw-Zeeland ben ik toch wel verliefd hoor! :-)

    Sopdet Si zei

    Goh, jouw omgekeerd lijst is wel wat. Wat een wereldburger ben jij.
    Ik heb die lijst ooit eens op Facebook gedaan. Brengt wel herinneringen naar boven he. Eens mijn foto's allemaal ingescand zijn wil ik voor mezelf zo een lijst maken in een fotoalbum. Eentje om op terug te kijken wanneer ik in een ouderenhuis zit ;)

    Ik had de uitnodiging voor de voice ook. Een tv-programma bijwonen staat op de lijst van mijn dochter. Hoop dat er komend jaar eens iets bijzit met kinderen in het weekend of tijdens de schoolvakanties.

    Groetjes

    Unknown zei

    Daar word ik toch wel even stil van, zo een mooie lijst. Ik durf al nimmer naar de mijne kijken (staat ook amper wat op). En die 5 dingen op 5 maanden vind ik toch ook wel meer dan geslaagd hoor !

    Literasa zei

    Wauw, je mag trots zijn op wat je al gedaan hebt! Laat die 'to do'/ life bucketlist anders gewoon even liggen. Ik heb de mijn uiteindelijk compleet verwijderd van m'n blog...

    Ann W. zei

    Oké Roos, ik zal het als geslaagd beschouwen en niet zo veeleisend zijn :)

    Ann W. zei

    Dat kan ik begrijpen. Ik vond mijn vijf dingen op vijf maanden leuk maar dat ga ik toch niet al te vaak doen. Op den duur leek ik een slaaf van mijn eigen lijstje...

    Een reactie posten