Ann W. Mogelijk gemaakt door Blogger.
RSS

Vijf dingen, nog twee maanden

Vijf dingen ging ik doen op vijf maanden tijd, want dan werd ik 30. Vorige week besefte ik ineens dat ik (zelfs geen) twee maanden meer heb. Op 28 september is het zo ver, dan stap ik op tram 3. Ik zit al ruim over de helft. (Amai.) Tijd om eens te kijken hoe het met die vijf dingen gesteld is en gas te geven. Want mijn uitstelgedrag kennende, zal dat nodig zijn.

1. Reizen
Ik wist niet hoe hard ik het reizen miste tot ik aan de Côte de Granite Rose mijn hart verloor aan de bijzondere gekleurde rotsen en de zeebries in mijn snoet. Tot ik in de tent lag naast mijn twee ventjes met het geluid van de wind en de ritselende blaadjes als een relaxatie-cd op de achtergrond. Tot ik mijn voeten in het zand begroef terwijl ik genoot van de zon die steeds verder achter de horizon wegzakte.


Wat het meer reizen betreft, ben ik dus goed op weg. Reisje één achter de rug, reisje twee komt eraan. Bijna check! In mei zijn we twee weken naar Frankrijk geweest en hebben daar een erg fijne tijd met ons drietjes gehad. En nu is de bus klaar voor vertrek, voor een weekje Nederland en Duitsland.

2. Een ingrijpende lichamelijke veranderin
g
Een afspraak om effectief een tattoo te laten zetten heb ik nog niet, maar wat en waar staat al wel vast. Een koru (eventueel een mengeling met het yinyang-teken) achteraan in mijn nek. De koru heb ik leren kennen op onze reis naar Nieuw-Zeeland. Het is een soort krul die in de Maoricultuur veel gebruikt wordt in tattoos en graveringen. De koru die ik het mooiste vind, staat symbool voor groei, nieuw leven, herboren worden en een diepere connectie met de aarde. 



Just to be sure, ik heb geregeld mijn jeans en korte broek in de kast laten hangen om een kleedje aan te doen. Zo ben ik zelfs voor het eerst therapie gaan geven met een jurk aan en ik voelde me daar best goed bij ;-)


3. Baby nummer twee in de maak
Puntje drie gaat niet zo vlot. Ik probeer er niet mee in te zitten en te vertrouwen op de normale loop van alle dingen. Misschien is het geen ramp dat ik nog steeds niet zwanger ben. De kleine man maakt het ons zo al moeilijk genoeg met zijn slechte slaapgedrag. Misschien loopt het wel los van zodra het met onze lillipeuter ook wat beter gaat. Rationalisaties genoeg, maar als ik eerlijk ben en naar mijn gevoel ga, ben ik wel teleurgesteld. Maar oké, we houden de moed erin en intussen blijven mijn man en ik vooral proberen ;-)

4. Iets doen dat ik nog nooit gedaan heb
Ik moet toegeven dat dit puntje ergens ver in mijn achterhoofd zat. Damn! In augustus of september ga ik voor het eerst om een mani- en pedicure (cadeau van de schoonmama, hopelijk geen hint), maar ik moet toegeven dat ik dat zelf nogal flauw vind om te rekenen als "iets doen dat ik nog nooit gedaan heb." Het mag best iets avontuurlijker zijn. 
Ik heb ook altijd al eens een lifter willen meenemen en vorige week ben ik voor drie liftende jongeren gestopt. Ze moesten jammer genoeg helemaal niet mijn richting uit, maar toch al een puntje voor inzet? Nee? Nog geen volledige check dus, but I'm working on it.

5. Groeien
Groeien als schrijfster, dat was mijn voornemen en met een klein vreugdesprongetje kan ik jullie melden dat ik er mee bezig ben. De draad van die schrijfcursus is intussen opgepikt. Ik heb een nieuw kortverhaal ingediend en ben bezig aan het volgende. Intussen werk ik aan een reisverhaal voor Reishonger (de reisblog waar ik vroeger heel wat meer voor schreef dan nu) én staat het "Handboek voor schrijvers" in mijn kast te lonken. Deze heeft een lector me ooit aangeraden. Volgens haar is dit onmisbare lectuur voor iedereen die van schrijven zijn beroep wil maken (of toch een onderbetaalde hobby). Spannend!

Follow my blog with Bloglovin

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

10 reacties:

Nicole Orriëns zei

Dat jurkje staat je prachtig! Ik vind het leuk om je doelen te lezen. Zeker die van het groeien als schrijfster.

Ik heb zelf een enorme antipathie tegen tattoos. Ik snap niet waarom mensen dat toch doen...

Maar met al je andere doelen wens ik je heel veel succes : )

Huisvlijt

Unknown zei

Dat kleedje staat je inderdaad erg mooi! En baby nummer 2 komt wel... Bij ons duurde het ook langer dan gepland (9 maanden!) probeer er je niet te veel op te focussen (maar ik weet uit ervaring hoe moeilijk dat is)

Literasa zei

Mooi kleedje! Ben benieuwd naar je schrijfplannen, minder naar de tattoo (mijn ding niet, sorry). Succes met de baby-in-de-maak, laat je niet opjagen of demotiveren.

Sheena zei

Ik herken hier ook veel op jouw blog :-) Het reizen staat bij ons even op een laag pitje maar ter compensatie lees ik veel reisverhalen ;-) Grappig trouwens ik probeer hier ook over te schakelen op kleedjes maar tot nu toe nog ben ik er nog maar één keer in gaan werken ;-)
Slecht slaapgedrag bij kinderen ... ik ken het! En ik duim voor jullie dat er snel een tweede komt (die héél flink slaapt) :-). Ik werd zwanger ongeveer een maand nadat ons oudste zoontje eindelijk vlot begon door te slapen (1,5 jaar), dus wie weet valt het voor jullie ook ineens allemaal samen. Ik volg het hier verder op!

Sopdet Si zei

Oh zeg, toch al veel leuke vorderingen.
Die lifters, dat heb ik ook al een paar keer gedaan bij jongeren, maar enkel wanneer mijn dochter er niet bij zit en ik er zeker van ben dat er niemand van achter een struik komt. Van angsthaas gesproken he.

De betekenis van die Koru is gewoonweg prachtig, echt super gekozen als tatoe. En het kleedje staat jou inderdaad super, zeker nog vaak dragen, nog een kleine twee maand en het zit er weer op.

Dat derde kindje, gevoelig onderwerp. Al denk ik dat je juist denkt, eens het wat rustiger wordt zal jouw lichaam er wel klaar voor zijn.

Geniet van de reis!

Ann W. zei

Oh dankjewel seg :-)
Ik vind het toch mooi, bepaalde tattoos. Een beetje als je lichaam versieren. Ik denk dat je ook die dingen kiest waarmee je je associeert. Een tattoo kan dus veel zeggen over iemand.

Ann W. zei

Inderdaad Inge, je hebt dan zo'n plannetje in je hoofd en als het niet zo loopt... Maarja, dat is het leven dan maar. Ik doe mijn best!

Ann W. zei

Alle seg, allemaal zo tegen tattoos :-)

Ann W. zei

Ik hoop het Sheena!
En fijn dat je mijn blogje mee volgt :-)

Ann W. zei

Wel Sopdet, ik schrik er niet van dat net jij de betekenis van de koru wel kan appreciëren :-)

Een reactie posten