Ann W. Mogelijk gemaakt door Blogger.
RSS

Mijn favoriete series op Netflix

Wat doe je als het weer even vergeten is dat het zomer is? Juist ja, tv zien. Series, ik ben er altijd al verzot op geweest en tegenwoordig is er een erg ruim aanbod (gelukkig aan kwaliteitsvolle series). Maar hoe hatelijk is het om iets op te zetten dat helemaal niet zo goed blijkt te zijn? De tijd voor mezelf is al zo beperkt, die wil ik niet aan onzin verspillen. Dus vind ik die posts van andere bloggers wel leuk waarin ze goede films, boeken of series aanraden zoals onlangs op La vie en mamaDe kans op frustratie omdat je weer eens iets ondermaats hebt opgezet en geen tijd meer hebt om iets anders te zien (ik denk bijvoorbeeld aan mijn filmervaring afgelopen weekend), wordt bij deze veel kleiner.

Mijn man en ik hebben lange tijd geen tv gehad. Ik downloadde tot voor kort films en series of kocht ze op dvd. Tot we positieve commentaren over Netflix hoorden rommelen in onze vriendenkring en we twee maanden geleden besloten dat het toch wel handig zou zijn om enige vorm van televisie te hebben. De kleine man kan nu de Teletubbies en andere tekenfilms 'zien', en de mama heeft een arsenaal aan goede reeksen tot haar beschikking. 

Deze zijn mijn tot nu toe favoriete reeksen die je op Netflix kan bekijken. De nieuwe en de al wat oudere.

Sense 8
Nog maar net gezien en met veel plezier. Sense 8 gaat over acht mensen die een bijzondere telepathische band hebben met elkaar. Ze kunnen voelen wat de ander voelt, praten met elkaar, ze kunnen beroep doen op elkaars talenten, ... en dit terwijl ze alle acht in een ander land (soms zelfs continent) wonen. Natuurlijk is er ook een slechterik in dit verhaal, een kerel die Whispers noemt en jacht maakt op de acht hoofdpersonages om hun krachten uit te schakelen. (Ze moeten toch iets doen om het spannend te maken.) Elke aflevering kom je meer te weten over één van de acht hoofdpersonages en groeit je sympathie voor hen, even als je liefde voor deze serie.


Orange is the new black
Net zoals Sense 8, een Netflix Original. Orange is the new black is een serie over een hoger opgeleide vrouw die voor 15 maanden (volgens haar onterecht) in de vrouwengevangenis terecht komt. Aanvankelijk is ze nogal de vreemde eend die niets anders wil dan zo snel mogelijk de gevangenis weer verlaten. Vooral de evolutie van het hoofdpersonage, de band die ze stilaan opbouwt met enkele medegevangen en het leven van de vrouwen in de gevangenis spraken me erg aan. En natuurlijk is er voor de liefhebbers de nodige portie girl on girl action.


Breaking Bad 
Een serie over een leerkracht die de diagnose terminale longkanker op zijn bord gepresenteerd krijgt en besluit om nog snel grof geld te verdienen (zodat hij zijn gezin met een gerust hart kan achterlaten). Dit doet hij door samen met een student van hem crystal meth te produceren. Een serie over een 'brave' man die zijn draai in het criminele milieu probeert te vinden en dit halsstarrig voor zijn omgeving verborgen wil houden. Lange tijd heb ik de reeks aflevering na aflevering kunnen verslinden, tot ik na seizoen 3 toch even een break nodig had. Misschien de draad nog eens oppikken?


Once Upon A Time
Het kind in mij dat verzot is op sprookjes en tekenfilms (oké, en ook de volwassen vrouw, ik geef het toe) is verliefd op deze serie waarin Sneeuwwitje, de Zeven Dwergen en nog veel meer sprookjesfiguren tot leven komen. Het verhaal speelt zich af in Storybrook, het stadje waar de personages gevangen zitten (zonder enige herinnering aan hun sprookjesleven whatsoever) door een vloek van de Evil Queen. Gelukkig is er een redder die de vloek kan opheffen en ervoor zal zorgen dat iedereen zijn ware zelf weer zal herinneren. Deze serie is echt eentje om aflevering na aflevering te kijken. Ideaal dus als je nog geen kinderen hebt ;-)


How I met your mother
Deze serie die 9 seizoenen lang is, heeft een beetje mijn hart gestolen. (Ook al mindert de kwaliteit wel lichtjes in de loop van de latere seizoenen.) Ze staat als waarschijnlijk één van de laatste series die ik ooit gekocht heb te pronken in mijn kast. How I met your mother werd aanvankelijk geprofileerd als de nieuwe Friends: vijf vrienden in New York die heel veel tijd in een bar spenderen. De levenswijsheden die doorheen de afleveringen aan bod komen, zijn gewoon geweldig. Het gebeurt niet zelden dat ik tegen mijn man zeg: "Dat is zoals in How I met your mother..." Een serie vol humor, liefde en waarheden als een koe.

Nu aan het volgen...

Marco Polo
De zoon van een Venetiaanse handelaar wordt door zijn vader achtergelaten om de Mongoolse leider Koeblai Khan te dienen. Door zijn intelligentie wordt hij al gauw een gerespecteerd adviseur van Khan. Ook al krijgt de serie gemengde reacties, toch kijk ik er naar uit om volgende week met mijn man verder te zien. Meer moet dat niet zijn, toch?


New Girl
Ik was op zoek naar een luchtige reeks en vond dit in New Girl. Een serie over een gekke jonge vrouw Jess, gespeeld door de toch wel bekende Zooey Deschanel, die na een relatiebreuk op zoek moet naar een nieuwe woonplaats. Ze vindt deze bij drie jongemannen die haar proberen te aanvaarden zoals ze is, proberen. Ideaal om naar te kijken als ik met de kleine meneer op de speelmat zit (hij ziet Deschanel graag bezig) of om nog snel eentje op te zetten voor ik ga slapen. (Ik kan zweren dat Deschanel soms een snor lijkt te hebben. Of ligt dat nu aan mij?)



Wat is jouw favoriete serie op Netflix? 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

6 reacties:

Nicole Orriëns zei

Ik vond Breaking Bad, House of Cards en Rita erg leuk.

Huisvlijt

Unknown zei

Bedankt voor de link! Breaking bad moet je zeker verder kijken dat wordt alleen maar beter en beter! Sense8 willen wij ook nog zeker zien! Momenteel vind ik Bloodline er echt met kop en schouders bovenuit steken maar we zijn er jammer genoeg al helemaal door...

Sabrina zei

Ik ben helemaal niet mee met de netflix hype en begin het toch ook wel te missen, zo een goeie serie om helemaal in op te gaan. Toch maar eens uitkijken naar netflix dan, want de 'gewone tv' daar vind ik bijna nooit niks op!

Ann W. zei

House of cards staat ook nog op mijn lijstje. Waar gaat Rita over? Ken ik nog niet...

Ann W. zei

Ik zet Bloodline bij op ons lijstje dan, je maakt me benieuwd :)

Ann W. zei

Nee gewone tv moeten wij niet meer hebben. Dat hebben we al bijna tien jaar niet meer. Netflix is een aanrader :) Voor een keer ben ik eens met de hype mee ;)

Een reactie posten