Ann W. Mogelijk gemaakt door Blogger.
RSS

Mijn recept voor de lekkerste Mojito ijsthee

Veel drinken als het zo warm is, zeggen ze dan. Maar na een paar dagen kan ik geen water meer zien. Ik ben zo iemand die eigenlijk veel te weinig drinkt. Dus om mezelf te motiveren om voldoende te hydrateren, ging ik op zoek naar een iets smaakvoller toch nog gezond alternatief. Want frisdrank probeer ik toch maar veel mogelijk te vermijden. Zo maakte ik afgelopen week voor het eerst ijsthee en het was een succes. Zowel hier thuis als bij het bezoek.

Ik ging eigenlijk heel eenvoudig te werk: maak een mojito (mijn nog steeds favoriete cocktail) maar vervang de rum en het bruiswater door groene thee. De naam Mojito ijsthee was bijgevolg een logische keuze. Een echte aanrader! 


Wat heb je nodig en hoe maak je het?

Ik gebruik 2 zakjes groene thee voor 1200ml water (of 1,2 liter) (Dat is toevallig de hoeveelheid water die in mijn waterkoker past.)
Daarbij doe ik 6 koffielepeltjes rietsuiker (gewone suiker kan ook), het sap van 1 limoen en 3 takjes munt.
Laat verder afkoelen en zet de kan in de koelkast tot de thee lekker fris is.
Ik maak de ijsthee meestal 's avonds om de dag erna te drinken.
Serveer met limoenblokjes, veel ijs en een takje munt.

Mmmmm... Misschien iets om vrijdag of zaterdag te proberen wanneer het terug lekker warm is?

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

4 reacties:

Literasa zei

Leuk! Ik doe hetzelfde maar met Sprite in plaats van groene thee. Jouw versie is veel gezonder, bedankt!!

Ann W. zei

Ja dat scheelt wel Literasa :-)

Anoniem zei

Leuke tip! Mojito is ook mijn favoriete cocktail. :-)

Ann W. zei

Een vrouw met smaak ;-)

Een reactie posten